Mate Dušević: Podrška I Rad Obitelji Ključ Je Svakog Uspjeha!
Više od 35 godina iskustva, brojne nagrade i tisuće zadovoljnih kupaca iz cijelog svijeta. Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Dušević pravi je predstavnik predanih i vrijednih uljara Zadarske regije, ali i cijele Dalmacije.
Platforma Agroturizma Zadar stoga vam donosi intervju s Mateom Duševićem, predstavnikom i nositeljem OPG-a Mate Dušević, što je njihov službeni naziv. Ovo je tek prvi intervju u nizu koji nas očekuju - jer zadarski poljoprivrednici imaju što za reći!
Možete li nam reći nešto više o svom današnjem radu, posebno o agroturizmu? Koje proizvode stavljate na tržište, što nudite turistima tijekom degustacija i kakvi su vam planovi za proširenje asortimana, ako ih bude?
Naš agroturizam sastoji se od kušaonice maslinovih ulja, vina i likera, a na tržište stavljamo pet monosortnih ulja (od blagih do pikantnih) i tri vina (crno, bijelo, rose) te pet likera.
Turistima nudimo malu školu kušanja maslinovog ulja uz video prezentaciju, gdje se upoznaju s dobrim osobinama ekstra djevičanskog maslinovog ulja, a ista ulja kombiniramo s lokalnim domaćim proizvodima (pršut, sir, riba, povrće...).
Što se tiče naših planova i ciljeva, to su povećanje proizvodnih kapaciteta; nećemo širiti asortiman već povećavati proizvodne kapacitete.
Kakve su reakcije turista kada dođu isprobati vaše proizvode? Što mislite da im se najviše sviđa?
Prvo što turisti zamijete kod nas je dobro organiziran prostor kušaonice s preko 300 medalja i pehara kojima se odmah oduševe. Također, podrum u kojem se skladište proizvodi, koji je uvijek na 15 stupnjeva. Kako kažu, tamo je kao u apoteci, odnosno - higijena je na prvom mjestu.
Još jedna stvar koja ih oduševljava je kvaliteta samog proizvoda, jer kako nam većina kupaca kaže, osjete pravi okus proizvoda. Za njih naši proizvodi imaju (za razliku od onih koji se distribuiraju u trgovinama) i miris i okus koji je prirodan.
Treće, a ja bih čak stavio na prvo mjesto, ljudi žele upoznati proizvođača tih proizvoda. Žele čuti njegovu priču i vidjeti koliko mu je stalo do kvalitete ovih proizvoda. Žele vidjeti da je strast prema ovim proizvodima na vrhunskoj razini. Bez prisustva samog proizvođača cijela priča nema smisla i duše.
Koja je uloga obitelji u cijeloj priči? Može li jedna priča poput vaše uspjeti bez podrške i rada cijele obitelji?
Podrška i rad obitelji ključ je svakog uspjeha, pa tako i našeg. Otac je postavio čvrste temelje i dalje aktivno sudjeluje u unapređenju OPG-a, supruga je također aktivna u marketingu, prodaji i vođenju kušaonice, dok naša djeca Donat (8 godina) i Krševan (3 godine) aktivno sudjeluju u berbi i pakiranju proizvoda i daju nam dodatni poticaj za uspjeh. Bez podrške obitelji ništa od ovoga ne bi imalo smisla.
Koje su Top 3 lekcije koje ste naučili u dosadašnjem radu s turistima na agroturizmu, kroz koncept degustacije i pripreme hrane?
Najvažnije je biti prirodan i opušten, a svakom gostu posvetiti maksimalnu pažnju, pustiti ga da kuša sve proizvode i objasniti mu kako ste došli do konačnog proizvoda.
Također je jako važno da mi kao proizvođači (cijela obitelj) to prezentiramo, jer ti ljudi žele vidjeti i razgovarati s ljudima koji su to proizveli. Svaki gost je jednako važan - onaj koji kupi jednu bocu kao i onaj koji kupi 30 boca proizvoda. Imali smo iskustva gdje su ljudi kupili jedan proizvod i bili oduševljeni te poslali puno više prijatelja i poznanika koji su nam napravili značajan promet, tako da je svaki gost jako bitan i svakom treba pružiti maksimalnu uslugu i prezentaciju.
Kod hrane, kao i kod proizvoda, najvažnije je da je domaći proizvod vrhunske kvalitete. Letvica se ne smije spuštati, samo dizati, sve mora biti DOMAĆE i VRHUNSKO.
Prodaja i booking - koristite dosta širok i integriran pristup - od letaka i promo materijala, prometnih znakova, do web stranice i suradnje s digitalnim platformama. Recite nam nešto više o tom pristupu i namjeravate li u budućnosti uvesti neke nove oblike komunikacije na tržište, primjerice video produkciju i slično?
Aktivni smo na društvenim mrežama te smo podijelili veliki broj letaka apartmanima, hotelima i turističkim zajednicama na našem području, što nam je donijelo povećanje poslovanja. Također, uz postojeća dva putokaza, planiramo postaviti još četiri velika putokaza/panoa (Vir, Posedarje, Pag, Zadar) jer smo vidjeli da nam veliki broj gostiju dolazi nakon što ga uoče. S marketinške strane planiramo sljedeće godine napraviti veliki iskorak (pojačati prisutnost na društvenim mrežama), jer smo vidjeli da imamo još puno prostora za napredak.
Hvala Mate što si podijelio uvide s nama i sretno u daljnjem radu!